facebook-monetization

Z Facebooka korzystają wszyscy, nie ma cię na tym popularnym medium społecznościowym to praktycznie tak, jakby nie było cię wcale. Ale czy zastanawialiście się kiedyś jak potężne są zyski tego giganta finansowego?

Zacząć należy od tego, że miniony rok 2016 był kolejnym rekordem jeśli chodzi o ilość użytkowników. W tej chwili na platformie szacunkowo znajduje się 1,86 miliarda kont- liczba ta zdecydowanie robi wrażenie. A jak przekłada się na obrót i zyski? Okazuje się, że doskonale. 2016 roku, Facebook wypracował 8,8 miliardów dolarów przychodów, przekładających się na 3,56 miliardów dolarów zysku. Wzrost widoczny jest nie tylko w pieniądzach zarobionych na reklamach, które stanowiły 84% przychodów, ale także we wspomnianych wcześniej użytkownikach, którzy zapewniają stałe szanse na wzrost.

Nie próżnowano także w sferze innowacji i nowych narzędzi. Do najważniejszych, zaliczyć możemy Stories, które narobiły sporo szumu w mediach społecznościowych. Zuckerberg, komentując osiągnięcia firmy, wspomniał o sukcesie Instagrama, który przekroczył niedawno 600 milionów użytkowników. Okazuje się także, że Stories, jako konkurencja dla Snapchata (i początkowo mocno za to krytykowane) zyskały jednak szerokie grono użytkowników i odbiorców, bowiem każdego dnia krótkie historyjki o żywotności dwudziestu czterech godzin otwiera około 150 milionów ludzi.

Pozostaje nam solidnie główkować, by wpaść na pomysł świeżej platformy o wyróżniającej funkcjonalności- zyski jak widać rosną jak na drożdżach!