microsoft_surface_logo_2015-svgCzytając tytuł artykuły zapewne zastanawiacie się: o co chodzi, przecież Microsoft wypuścił już wiele smartfonów?! Teoretycznie- to prawda, zaczynając od zniesławionych Kinów, kończąc zaś na Lumii. Jednakże, żaden z modeli nie pochodził ściśle od firmy Redmond. W większości modele, które zostały pozytywnie przyjęte przez użytkowników pochodziły od zespołu inżynierskiego Nokii. Gdzie więcej leży problem ze smartfonem stricte od Microsoft?

Nie ma wątpliwości, że jeśli Microsoft chce wypuścić smartfon, powinien być on sygnowany marką Surface.

Marka rozpoczynała z niemałymi trudnościami, jednakże w tej chwili jest nie tylko yraźnie zaznaczona i rozpoznawalna na rynku technologicznym, ale co bardzo ważne, oceniana pozytywnie. I to paradoksalnie jest jednym z problemów: nie można sobie pozwolić na niewypał na miarę Surface RT. Brand Surface jest obecnie zbyt wiele warty, by ryzykować jego dobre imię niepewnym sprzętem. Sprowadza się to do jednego wniosku: jeśli na rynku pojawi się kiedykolwiek smartfon z dumnym logo marki Surface, będzie naprawdę przemyślany i zaskoczy użytkowników albo… nie ukaże się wcale – co jest tak naprawdę dużo bardziej prawdopodobne. Dlaczego? Z czterech głównych powodów: system operacyjny, który choć dosyć rewolucyjny sprawia jednocześnie, że środowisko jest nieco (przynajmniej obecnie) ograniczone. Pozostałe problemy z którymi musieliby się zmierzyć są architektura procesorów, operatorzy mobilni i aplikacje. Czy z pojedynku tej rangi da się wyjść zwycięsko? Czas pokaże czy Microsoft sobie poradzi i zaskoczy użytkowników nowoczesnym sprzętem.