virtual-reality

Wirtualna rzeczywistość szturmem zawładnęła rynkiem, ale możemy mieć pewność, że to co w tej chwili jest dostępne na rynku, to jedynie przedsmak całkowitych możliwości rozwoju tego trendu. Przede wszystkim pole do popisu daje jakość odtwarzanych w goglach materiałów- zdecydowanie użytkownicy zgadzają się w opinii, że mogłaby być lepsza. Tutaj pojawia się okazja dla koalicji sześciu firm: Acer, Google, HTC, Oculus, Samsung oraz Sony, zawarło sojusz – GVRA – której zadaniem będzie rozwój i propagowanie wirtualnej rzeczywistości. 

GVRA, to organizacja non-profit. Co za tym idzie, nadrzędnym celem ma być ogólnie przyjęte dobro społeczne- nie zaś chęć zysku. Czy jednak lewarowanie się marką jest zupełnie bezinteresowne? Pozostaje to kwestią dyskusyjną. Tego rodzaju pakt założyły firmy, które przecież z wirtualną rzeczywistością mają – od dosyć już dawna – wiele wspólnego. Google ma swoje Cardboardy, a obecnie Daydream View, Samsung ma przecież GearVT, HTC to znane nam Vive, Oculus to Google Rift Sony ze swoim Playstation VR oraz Acer – Starbreeze. Wszystkie te firmy mocno zainwestowały w rozwój tej technologii, a od teraz mają zamiar działać wspólnie.

Co dokładnie będzie leżeć w gestii organizacji? Zlecanie i przeprowadzanie badań, rozwijanie pomysłów, dzielenie się swoimi pomysłami z innymi. Dla konsumentów, może to oznaczać zmiany na lepsze i na pewno pozwoli na to, by VR wkroczyła na zupełnie nowy, nieodkryty jeszcze poziom.